czwartek, 17 października 2013

PAWŁOWICZ, CD

Dlaczego zamyka się w więzieniach skinów, a pozwala się publicznie na wystąpienia osobnika Pawłowicz?

Skini biją po ciele. Te rany zazwyczaj się goją. Pawłowicz wali po mózgu; te rany goją się trudniej albo wcale.

Rasa. Nie można zmienić rasy. A niektóre rasy w ogóle odrzucają możliwość takiej zmiany. I co z tego? Znowu odwołam się do Sztuki. Biały człowiek dowiaduje się, że jest czarny. Sztuka ma tytuł: „Piętno”.

 Kiedy rozerżnąć żyły, jednaka krew popłynie. To z Tuwima, którego Rok obchodzimy, pani profesor Pawłowicz.

Może pani nie zauważyła, ale podczas mszy pogrzebowych śpiewana jest obowiązkowo pieśń do słów tego żydłagi, przechrzty pieprzonego. Mojego ukochanego Poety.

Kiedy wchodziłam po raz pierwszy do czwartej klasy, opowiadałam trochę o sobie; później dzieciaki opowiadały nieśmiało o sobie. Na koniec padało pytanie: „ Kto z was wie, który poeta jest moim ulubionym?” I wówczas chórem klasa odpowiadała: „TUWIM”. Bo przecież dzieciaki przekazywały sobie wiadomości z klasy do klasy.

I co z tą rasą, pani profesor Pawłowicz?  Żyd nad żydy, u mnie, gojki, spowodował wylanie hektolitrów łez. Z powodu piękna swojej Poezji, z powodu umiejętności wywołania niezwykłych uczuć, o których istnienie się swojego czasu nie podejrzewałam.

No bo – czym jest rasa?

Był taki jeden niedawno, który starał się pozbyć znamienia swojej rasy. Nikomu nie przeszkadzało, że jest czarny; przeszkadzało jemu. Przypuszczam, że przez takie indywidua, jak pani profesor. Nazywał się Michael Jackson. Kiedy grał w „Czarowniku z krainy Oz”, był sobą i , jak zwykle, śpiewał fenomenalnie. Ale, skąd pani, pani profesor, może to wiedzieć?

Później zaczął się „wybielać”. Po co? Żeby, być może, dostosować się do rasy „wyższej”. Czytam Biblię i czytam; może jestem z niewielu, którzy czytają Biblię, i nie znajduję tam wskazówek, jak postępować wobec obcych ras. Wyznań – tak, ale nie ras.

Rasy nie da się zmienić. Pewnie, że nie. Ale – po raz kolejny, pani profesor Pawłowicz, zadaję pytanie: co to jest : rasa?

A tak właściwie: spojrzała pani, pani profesor, kiedykolwiek na mapę pochodzenia człowieka?

Na koniec: nie jestem za multi-kulti. Ale znam proporcja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz