piątek, 23 października 2020

EUGENIKA?

 

 

Czytam tę kwestionowaną ustawę i czytam. I nie znajduję w niej słowa i wyrażeń: "eugenika, eugeniczny, z powodów eugenicznych..."


Czytam tam słowa mówiące o nieodwracalnych uszkodzeniach płodu... Badania nad płodem są badaniami nad eugeniką.

 A moje zdjęcie do dowodu osobistego, gdzie indziej zwanego kartą identyfikacyjną, to co niby jest? Dlaczego mam się tak, a nie inaczej ustawiać do obiektywu?


Trybunał mi mówi, że (w skrócie; jak to moje dziecko powiada: "Mama, wersja skrócona, proszę") nie wolno usuwać płodu z powodu jakiejś tam eugeniki. Trybunał za dużo się filmów naoglądał.


Boże mój, czterdzieści dwa lata wstecz nie dawano mi szans na ciążę, byłam po poważnej operacji ginekologicznej. Gdybym się wówczas była dowiedziała, że jestem brzemienna, ale rośnie we mnie coś, nie wiem, co bym była zrobiła. Ale ja miałam wybór. Moje koleżanki też. Wszystkie miałyśmy wybór. Naprawdę, rzadko zdarzało się spędzenie płodu; dowodem niech będzie to, że wybudowano i przeznaczono na Lumumbowie specjalny akademik dla małżeństw i matek z dziećmi. 


Wtedy rzeczywiście działało: "Róbta, co chceta". Nikt nie nadużywał. A - jeżeli ktoś próbował nadużywać, to go chłopaki szybko naprawiali. 

 

 

To jest tak, jak z "szóstkami" w szkołach. Absolutnie nie umocowane w prawie. Mało: totalnie bezprawne. Ale funkcjonuje. Nie dotykać, bo zacznie śmierdzieć.


Ustawa może i jest niedoskonała. Ale chyba nie należy jej w całości kierować do TK? A może należy? Nie wiem. Z tego, co mi mówią, nikt nie wie. Moim zdaniem, ustawa została źle napisana i należy ją poprawić. Po dwudziestu kilku latach. Tak, bo czasy się zmieniły, a my som jak te kukledupy, co się zasiedziały. Nam potrzebny ruch jest. Dzikie świnie nam na tyły nasłać. My nie jakieś, za przeproszeniem, Amerykany, żeby nam raz na długi czas konstytucję stanowić.


Wy... Konstytucja, zdaje się, nie przewiduje, żeby dokonywać czynów, do których ustawa nie zmusza. Biorąc sprawę a rebours, nie zmuszona do ubierania choinki, nie ubiorę jej, bo ustawa nic o tym nie mówi.  Ergo - zabrania. 


Pa.



 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz